Denon PMA-1500AE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon PMA-1500AE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,6

Geoffrey W 16-07-2010
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Dit is een heel degelijk gebouwde versterker, maar dat zegt natuurlijk nog niets over de geluidskwaliteit. In het begin waren wij daar dan ook enigszins teleurgesteld over. De klank was nogal scherp en vlak. Dat is niet prettig, zeker niet in combinatie met onze muziekvoorkeur, namelijk barokmuziek. Violen klinken daardoor soms zelfs enigszins agressief, en zeker niet natuurlijk. Daarom is deze PMA1500ae aanvankelijk weer terug in de doos gegaan.

Enkele maanden hebben we de versterker nog eens aangesloten, maar nu op een ander stel luidspreker (Mission M32i, zie ook de review daarvan) en toen viel pas op hoe goed deze PMA1500 eigenlijk is. Daarna hebben we deze versterker nog eens vergeleken met de ‘oude’ versterker en het schelle, vlakke geluid bleek helemaal veranderd. Kennelijk moet je deze versterker gewoon de nodig speeluren gunnen, en wordt de klank daarna veel beter, mooi helder, maar ook mild, zonder spoor van agressie of hardheid.

Nu is het verreweg de beste versterker die we ooit in huis hebben gehad. De klank is krachtig, en dan niet alleen op ‘live’ sterkte, maar ook als het volume wordt teruggeschroefd tot achtergrondniveau, blijft het geluidsbeeld mooi breed, vol en gedetailleerd. Is er dan niets op aan te merken? Natuurlijk wel, niets is immers perfect. De input-aansluitingen aan de achterzijde zitten zo dicht op elkaar dat interlinks met bijvoorbeeld wat bredere WBT-pluggen moeilijk zijn aan te sluiten. En verder is het onbegrijpelijk dat deze versterker een toonregeling heeft, want net als iedere andere goede versterker, heeft deze PMA1500ae dat helemaal niet nodig.

Toch is dit een versterker met een bijzonder goede prijs/kwaliteit verhouding. En wat betreft de degelijkheid: een vriend van ons heeft een Denon versterker die zeker 25 jaar oud is, en nog steeds vitaal klinkt.

luckske1 04-03-2012

Beste ik heb ook deze versterker Denon pma 1500 ae en deze heb ik aangsloten met b&w luidsprekers en deze geluid is perfect

FS1964 30-12-2009
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Heb deze versterker nu ruim 1 maand in bezit. Ik gebruik hem als geintegreerde versterker voor mijn CD-speler (Denon DCD-700AE) en als eindversterker in mijn surroundconfiguratie (AVR-2809 en DBP-2010). Ook optisch een mooie combinatie! Met deze versterker komen mijn Monitor Audio GS20s (met Vandenhul C122-kabel en Monster Quicklocks)echt goed tot hun recht. Veel controle, veel detail en perfect stereobeeld. Lage of hoge volume's maakt niet uit. dit is geen combinatie voor een kleine kamer!!!

bert69 06-08-2009
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

De PMA-1500AE een paar weken geleden aangeschaft (gelijk de speakers geupgrade van Monitor Audio RS6 naar de GS20). Niets dan lof over deze versterker (icm deze speakers) op zeer laag volume nog steeds een vol een zeer gedetailleerd geluid. In een woord perfect, ik ben voorlopig klaar.

henk van Wissen 16-07-2009
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Deze versterker in combinatie met Magnat Quantum 907 ronduit teleurstellend. Bij laag volume is er eerder sprake van blikkerig geluid dan de beoogde warme klanken. Maar deze ervaring is persoonlijk.

lourigno 15-06-2009
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Wat wil je nog meer, wat
meer heb je nog nodig.
Deze versterker biedt een
hoogwaardige uitstraling en
afwerking.
De power direct aansluiting
maakt hem ultiem geschikt om
te integreren in een Home-
Cinema systeem.
Veel kracht en een geweldig
geluid, hiermee ben je klaar!

arieuden 20-02-2009
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

ik heb de pma1500ae nu 1.5jaar in bezit.
in combinatie met magnat luidsprekers zero5 150 watt.
klinkt echt super.

harry 54 05-02-2009
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Sinds kort in het bezit van deze versterker en ik kan alleen maar zeggen, het is een beest. Super vermogen en zeer eenvoudig in de bediening.De B&W 684 boxen die ik er heb bij aangeschaft voldoen ook zeer goed. Ik weet zeker dat ik hier heel lang plezier van zal hebben.Ik zou niet weten wat in deze prijsklasse beter is!

Steven1980 11-08-2008
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Ik heb deze versterker en de bijbehorende cd-speler nu bijna twee weken in mijn bezit en beide bevallen me uitstekend! Voordat ik ze gekocht ging heb ik verschillende versterker/luidspreker combinaties beluisterd en uiteindelijk heb ik dus gekozen voor deze versterker in combinatie met een een paar B&W 705 luidsprekers. Ook deze combinatie bevalt erg goed. De versterker klinkt krachtig en dynamisch, mooi gedailleerd en toch stevig. Speciaal pluspunt is de ingebouwde phono versterker die mijn oude Dual 704 met Shure element laat 'schitteren' als nooit tevoren.

JanGen 08-05-2008
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Na 30 jaar trouwe dienst van mijn Luxman receiver wilde ik wel eens wat nieuws, vooral omdat de luidsprekers (AR3a improved, ook zo oud) het aan het begeven waren. Deze installatie heeft het zolang uitgehouden omdat die, zonder nadruk, alles liet horen en niet de baas werd over mij. Zoiets zocht ik weer.
De keuze voor het merk Denon maakte ik op grond van de 2 prachtige cassettedecks die ik nog steeds bezit, waarmee ik, in het analoge tijdperk nog, opnames kon dubben zonder noemenswaardig kwaliteitsverlies. Testrapporten gaven de doorslag: de PMA1500AE zou het worden. Ik ben niet teleurgesteld. De luidsprekers zijn nu zelfbouw Visaton Vox 253 mti. Duur, maar iets vergelijkbaars kant en klaar is niet te betalen. Het geld meer dan waard. Ik kan de versterker en de luidsprekers niet los van elkaar beoordelen. Wel weet ik dat de PMA 1500AE alles onder controle heeft: ik hoor nergens gebreken. Zelfs mijn vrouw, die helemaal niets met deze materie heeft, viel op dat bij zeer laag volume toch alles te horen was. Een betere beoordeling kan een installatie in een ruimte van 4x10x3 meter niet krijgen. Ik kan hiermee 30 jaar verder. Deo volente.

C.T.H. 21-04-2008
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Heel erg tevreden over deze PMA 1500.
Goede geluidskwaliteit.
Ik had eerst een PMA 2000 van 10 jaar oud,is ook erg goed,maar deze is een slag kleiner en klinkt toch wat frisser,muziekaler.
Het is een inverstering maar het is het wel waard.
Vergeleken met Marantzz, Rotel,Nad,PMA 700.
Mijn keuze werd deze PMA 1500.
Ik heb hem in combinatie met de DCD 1500.
Echte aanrader.

ron63 ned 11-04-2008
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Na ongeveer 22jaar heb ik met pijn in het hart afstand moeten doen van mijn Harman Kardon PM665VXI.
De meeste schakelaars waren niet meer voor wat het was laten reviseren is mijns inziens uitstel van executie. ( in die tijd maakte Harman Kardon nog erg goede apparatuur)
Dus toch maar de stap genomen om een nieuwe versterker aan te schaffen. Ik heb gekeken en geluisterd naar Primare, Arcam en deze Denon. Alle 3 hadden hun eigen kwaliteiten, maar de prijs kwaliteit verhouding heeft toch de doorslag gegeven. Deze Denon PMA1500 doet over het algemeen muv enige nuance verschillen niet echt onder mbt de andere 2 versterkers en daarbij ben ik niet meer zo kritische luisteraar als voorheen.
Wel mis ik toch wel een beetje het strakke, krachtige & gedetailleerde weergave met een goede plaatsing van mijn oude Harman Kardon, maar zal ook een kwestie van wennen zijn. Niet dat deze Denon veel minder is mbt kwaliteit, maar het geluidsbeeld icm de 2e generatie Driade 33 luidsprekers is gewoon anders.
Kortom: solide goed spelende versterker, ben tevreden en vindt het zeker een aanrader!

JFJF 03-12-2007
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Geweldig wat een kracht heeft deze versterker. Elk niveau van rock naar soul of urenlang Jazz deze versterker is een
ultieme topper in combinatie met KEF Q7 speakers.
Ben erg benieuwd naar de ervaringen van gebruikers welke het maximale uit deze versterker gehaald hebben.

Frank32 18-10-2007
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Na eerst de Nad 372 en de Denon 700AE te hebben beluisterd bleek de 1500AE een ware openbaring.
Zo relaxt en soepel stuurt het de speakers aan en dat is wel zo prettig voor je oren.Ingewikkelde muziekpartijen worden zo met gemak opgelost en omgetoverd in een warm,open en vol geluid.In combinatie met de door mij gekochte monitor audio RS6 komen ze zeer goed tot hun recht.Een topcombinatie.

Egbert L. 14-10-2007
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Erg tevreden in combinatie met Piega speakers.
Na diverse surroundsets te hebben gehad, in positieve zin, terug bij af.

mo-th 23-09-2007
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Na enkele bedroevende resultaten met stereo weergave met surroundreceivers de PMA 1500AE aangeschaft (deze wel geintegreerd in de surround opstelling want film kijken blijven we natuurlijk ook!).
Bij het uitpakken weet je het eigenlijk al, want net zo zwaar als de surroundreceiver maar hij hoeft maar een ding te doen en dat is stereo weer geven.
Nou dat kan ie wat een geweldenaar en wat een controle over mijn Kefs iq zeven, zuiver , hard , warm en vol, zo klinkt het nu.
Resume: Zeer tevreden, een aanrader in de normale budgetten.

WLS 17-09-2007
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Sinds een half jaar in bezit. Ik gebruik deze versterker in combinatie met de A/V Receiver 2105, de CD speler DCD-1500 AE en een Pro-Ject platenspeler.
Werkt subliem: Surround via de receiver, waarbij de aansturing van de front boxen via de versterker loopt middels een op de versterker aanwezige directe input.
De frontboxen zijn ge-bi-wired.
Geeft een voor mij ongekende geluidskwaliteit.
Ook geeft de versterker in combinatie met de DCD-1500 AE een fraai stereo geluid.
Wat mij vooral opvalt is het mooie geluid van de ouderwetse grammofoonplaat. Kennelijk heeft Denon een zeer goede grammofoonversterker ingebouwd.
Kortom: Ik ben zeer, zeer tevreden met deze versterker, conform het oordeel van de vakpers (Eisa Award). Aanbevolen!

Peter1963 28-07-2007
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Eerste indrukken zijn goed!Altijd met een van Medevoort MA222 gespeeld, ook geen kinderachtig apparaat die ik onlangs nog liet modificeren door ArtSpeak. Ondanks dat de Denon goedkoper is toch een duidelijke stap voorwaarts! De Denon is een stuk krachtiger en het laag staat als een huis. Het totaal geluidsbeeld is zeer open en helder met veel detail per instrument. Plaatsing instrumenten ook erg fraai. Klinkt erg muzikaal mits met de juiste randapparatuur erbij natuurlijk. Mijn speakers zijn van Xavian type 270 en gebruik Siltech luidsprekerkabel. CDspeler is de NAD542. Deze Denon is nog geen topklasse, maar voor z'n prijs een fantastisch apparaat die er dicht tegenaan zit en je laat genieten van de muziek. En wil je echt een stapje beter, dan is er de PMA2000ae nog die behoorlijk wat Eur. duurder is....

twani 29-06-2007
Geschreven voor: Denon PMA-1500AE

Sinds 3 dagen de Denon PMA 1500ae geintegreerd in mijn Homen Cinema opstelling en ik moet zeggen; subliem en naar volle tevredenheid.
De complete set bestaat nu uit een Pioneer VSX 1015 AV Receiver, de Denon versterker en Kef IQ7 (Kimber 8pr LS. kabel) als fronts.
De keuze voor de Denon was ingegeven door het feit dat de IQ zevens volgens mij in stereo op de Pioneer lang niet alles lieten horen wat zij kunnen (wat achteraf ook ontzettend is gebleken!) en door het feit dat de Denon perfect kan worden ingeslepen in de bestaande set (Power Amp. Direct ingang met schakelaar op front).
Stereo (DCD 1500ae!) wordt nu dus via de Denon beluisterd zonder tussenkomst van de PIO. AV. receiver en dat bevalt PRIMA, tjonge wat een verschil en wat blijkt hieruit toch ook maar hoe moeilijk een AV receiver het heeft in het weergeven van stereo!
Wat een geluid van ultra laag tot zeer hoog, alles gebracht met een indrukwekkende power zonder overigens overdone te worden.
De combi Denon met Kef zou ook een goede moeten zijn zo wordt geroepen en daar is geen woord aan gelogen.
Resume de Pio. 1015 blijft uiteraard want in surround (film) is hij erg goed maar de 1500AE is voor dit geld een absolute topper.

EllenKopjes 03-09-2006

Heb de 1500ae versterker en 1500ae cdspeler recent aangeschaft. Wat een
fantastisch geluid. Als boxen de KEF iQ3 uitgekozen. Wij wilden geen kamer vol
boxen en deze waren perfect voor onze niet zo grote woonkamer. Na een uurtje
in de winkel te hebben geluisterd vonden wij deze combinatie het mooiste geluid
hebben.